Reis door de nacht

Maak op zaterdag 18 september 2021 het einde van de zomer mee op een bijzondere plaats.

We zijn blij dat we u in 2021 weer mee op reis kunnen nemen na twee eerdere succesvolle edities van dit muzikale project in de buitenlucht. Wij en u nemen uiteraard de coronamaatregelen in acht.

Op zaterdagavond 18 september brengt Projectkoor Gelderland onder leiding van Wolfgang Lange in samenwerking met Begraafpark Heilig Land Stichting een nieuwe zomeravond- belevenis onder de titel Reis door de Nacht.

Het bezinningspark herbergt een deel van de vroegere museumcollectie, beelden en taferelen van kunstenaar Piet Gerrits en daarnaast eeuwenoude bomen en unieke graven zoals de ommuurde graftuintjes. Tijdens deze avond vormt het monumentale Gedenkpark het decor van een eenmalige en wel heel bijzondere muzikale reis.

Bezoekers worden verwelkomd bij de sfeervolle Piet Gerritszaal met koffie en thee en een broodje. Onder de grote beuk aan de voet van de Calvarieberg opent het voltallige koor de avond. Terwijl het laatste zonlicht langzaam verdwijnt tussen de bomen en de schemering invalt, maken de bezoekers in stilte in kleine

groepen en onder leiding van een gids, een rondgang langs vocale ensembles en instrumentalisten. De koorwerken spreken over de natuur in al haar facetten en versterken de verstilling. Behalve twee ensembles van PKG is in het gedenkpark ook een spranke- lend strijkkwartet te horen en zal Cileke Angenent (alt) begeleid worden door dans en theorbe. Blazers onder leiding van Rudy Bömer begeleiden de wandeling. Met het voltallige koor en alle instrumentalisten wordt de reis afgesloten.

Het programma biedt plaats aan een beperkt aantal bezoekers. Bestel dus tijdig uw muzikale reisbewijs!
Entreekaarten zijn alleen verkrijgbaar via de website van Projectkoor Gelderland (t/m 17 september).

zaterdag 18 september 2021
17.30 uur inloop 18.00 uur: start
Mgr. Suyslaan 4 6564 BV Heilig Landstichting www.heiliglandstichting.com, Parkeren voor de Cenakelkerk
€ 20,00 (alleen) in de voorverkoop via www.projectkoorgelderland.nl