PIET GERRITS (1878-1957) RELIGIEUS HISTORISCHILDER

Auteur Leo Ewals, voorzitter van Stichting Piet Gerrits, studeerde kunstgeschiedenis en Franse letteren aan de universiteit van Nijmegen en in Parijs. Dit rijk geïllustreerde 336 pagina's tellende boek heeft hij gewijd aan Piet Gerrits, een van de belangrijkste vaandeldragers van het Rijke Romijnse Leven van weleer.

In dit boek worden, naast de levensloop van Piet Gerrits, vooral de belangrijkste werken van hem gepresenteerd aan de hand van meer dan 400 illustraties. Zo wordt als het ware het woord aan de kunstenaar zelf gegeven om het verhaal te vertellen van zijn oeuvre. De teksten bij de afbeeldingen geven achtergrondinformatie over het ontstaan en betekenis van het werk.

De Heilig Land Stichting wordt in dit boek weergegeven zoals die oorspronkelijk was opgezet en was geworden in 1957, het jaar waarin Piet Gerrits overleed.

Belangstellenden kunnen het boek kopen bij de administratie van de begraafplaats of bestellen via onder staande link. De prijs van het meer dan 300 pagina’s tellende boek bedraagt € 25,-. Bij toezending berekenen wij de verzendkosten volgens het tarief van PostNL.

Bestel hier het boek PIET GERRITS (1878-1957) RELIGIEUS HISTORISCHILDER.